Děkujeme za pochopení.
B35r90o93n90i41s76l28a14v 92G65a36b20r89y43š
Demonstrativně jsem do diskuze k článku uveřejnil popis Ladova obrázku ze zadání. I s kontrolou mi to trvalo 40 minut.
Pokud s tím má někdo problém, pak to jsou lidé, kteří na maturitu nemají.
J79a19r48o85m36í11r 17K76r80á44l
Což je logické. Pokud je cíl 70% maturantů, pak jich třetina na maturitu nemá, anebo musíte značně snížit nároky (a to se právě děje).
J33i91r74k72a 88L21i44b93e10ň38s14k56ý
Speciálně Karel Čapek, brilantní stylista, by to určitě napsal, pokud není zadání úplná pitomost - ale i pak by to vlastně napsal a udělal si z toho legraci.
V16í38t14ě69z38s17l53a97v 18D48r92o25z55d
Když jsem dělal maturitu, byly témata 4 a rozsah býval běžně okolo 3 stran A4. Když jsem si pro představu hodil výše uvedený blog do Wordu a zkrátil jej na 250 slov, musel jsem se smát... Mám pocit, že dnešní doba je hlavně o okecávání a výmluvách, než aby někdo přijal, že by měl něco umět. Ještě k některým příspěvkům
(např. p. Pavel Machaček - "k výchově učených mloků"). Myslím, že maturita neřeší špičková umělecká díla zralá na Pulitzerovu cenu, ale určité minimum, které by měl zvládnout skutečně každý maturant. A to jak budoucí vysokoškolák, tak holič (viz jiný příspěvek). Stejně je to i s matematikou. Jestliže jsem schopen po 35 letech po škole udělat maturitu z matematiky (zkoušel jsem) na dvojku, a současný maturant po čtyřech letech "usilovného" studia ji neudělá ani za čtyři (nutný opravdu směšný minimální počet bodů), tak je dnes někde něco špatně. Jenže kdysi chodili ze základky na střední jedničkáři a dvojkaři, dnes téměř každý. Takže zákonitým důsledkem je postatné snížení úrovně škol a náročnosti maturit.
J78i67r45k73a 80L95i57b19e59ň67s49k11ý
Ono je to jedno že většina maturantů nebude nic umět, nastupuje éra robotů, a poctivých, inteligentních lidí na potřebné posty, které okecat nejde, bude vždycky dost. Například pošťák nebo ministerský úředník či policista žádný sloh nepotřebují, musí umět tu svoji specializaci, a to stačí. Vzdělávání je svým způsobem zbytečnost, tak z 90%.
P54e25t81r 30L41a20n60g38e33r
K napsání "něčeho" za co student "projde" to jistě stačí.
Ale uvědomte si, že k tématům se váže slohový útvar. A to si myslím může být ten kámen úrazu.
Za mne ta témata postrádala šťávu a hlavně k určitým tématům bych volil jiný slohový útvar.
P13e20t81r 65L71a10n33g82e35r
a ješte uvažte, že je tam časový limit. Za dvě hodiny napsat kvalitní vypravování? A na druhé straně na zprávu o vodácích jsou dvě hodiny až příliš.
D83a97n59i27e19l 53K98r30o28n42e56r
Sice bych si z tech 10 temat vybral a jedno tema by mi vylozene sedlo, ale z nezavisleho pohledu musim uznat, ze jsou to temata opravdu tezka. Mejte na pameti, ze slohovka ma presne splnovat zadani, takze se nesmite odchylit nejen od tematu, ale ani od slohoveho utvaru, ktery je v danem bode pozadovan. Myslim, ze jako student bych to zvladl, ale snadne to neni.
Z46d56e69n64ě68k 83B90á71r76t75a
Humbuk?Tak se dnes říká jednomu článku s pochybným titulkem,který skoro nikoho nezajímal...?
J37o42s86e31f 75N56o63ž17i18č94k33a
Pane Bárto, kdyby ten článek na iDNES skoro nikoho nezajímal, tak by v diskusi pod ním nejspíš nebylo v tuto dobu 1258 příspěvků.
K36a33r82e50l 50B36o16č38e31k
Takže na základě JEDINÉ titulky v JEDINÉM deníku jste usoudil, že nastal mediální hon na maturity?
J21o90s27e81f 85N55o49ž26i96č87k18a
Rád bych se mýlil, ale jak zmiňuji i v blogu, mám bohužel zkušenosti z minulých let a pamatuji, kolik vášní v médiích vyvolalo např. centrální hodnocení maturitních slohů, otázka ohledně Jidáše v češtině, příklad v matematice s čepicí ve tvaru kužele, atd.
Navíc to, že v blogu zmiňuje pouze letošní článek z MF DNES, ještě neznamená, že se tak nedělo i jinde v médiích - např. včera ve zprávách na TV NOVA byla také kritika maturitních témat v obdobném duchu.
P61a15v59e55l 64M72a94c42h95a45č23e20k
Souhlasím s vámi, že napsat cca 250 za 90 minut všichni aspiranti na dospělost. Jenže v tomto systému anonymního hodnocení bez znalosti dotyčného pisatele budou asi i jiná, než kvantitativní kritéria a v tom i já vidím problém a závadu tohoto systému.
1/ zavádí celostátně sjednocující systém, požadující totožné výkony bez ohledu na osobní zaměření jednotlivce či skupin
2/ zcela eliminuje možnost hodnocení momentálního výkonu někým, kdo sledoval vývoj a přístup dotyčného maturanta po celou dobu jeho studia.
Přijímám, že někomu se to může líbit, když preferuje jednotnou lajnu pro hodnocení i v této oblasti, já jsem spíše pro individuální přístup a hodnocení za delší dobu s přihlédnutím k zaměření jednotlivce.
Mám obavy, že tento systém nabádá k výchově učených mloků ve stejnokrojích.
P32a20v33e85l 23M27a56c84h42a55č64e45k
Omlouvám se, v první větě mi vypadlo za 90 minut ".... by měli...".
L24u15d45ě30k 16K46r19a30t85o71c30h73v36í84l
Podle sebe soudím Tebe. Pokud většina dnešních "novinářů" pracuje stylem Ctrl+C, Ctrl+V a překladač ...... tak ani se nedivím, že by maturitu z literatury nezvládli a proto se proti ní budou negativně vyjadřovat ...
- Počet článků 1584
- Celková karma 39,67
- Průměrná čtenost 3238x